På The Green Woodpecker arbetar vi med varumärken
The Green Woodpecker arbetar med företags varumärken i flera led. Både på ett tidigt stadium av varumärkets bildande men även när varumärket slår ut i full blom.
Vi vet vad som bygger ett varumärke. Hur man fyller det med relevanta saker och hur man underhåller det för att få maximal effekt.
Varför vi heter The Green Woodpecker
The Green Woodpecker är namnet på en fågel vars svenska namn är gröngöling. Att vi alla är just gröngölingar någon gång i livet var något vi tog fasta på och gjorde till vårt namn. Att gröngölingen har båda fötter på marken, jämfört andra hackspettar som gärna sitter uppe i träden, gillar vi skarpt. För de allra flesta är detta en ganska okänd fågel men det gör oss absolut ingenting. Det viktiga är att den finns. Att dessutom de båda könen (dvs honan och hanen) hos gröngölingen är jämnstora tycker vi låter som en smart lösning på många diskussioner i andra arters liv. Tänk så lätt det kan vara!
Så varför inte heta just det – The Green Woodpecker.
Jo, en sak till som måste nämnas vad gäller gröngölingen – Dess läte!
Vi kan inte annat än låta oss bli inspirerade av gröngölingen – Ha, ha, ha, ha, ha, ha…
Något nördigt? Ja, visst är det. Precis såsom vi. Fast då på varumärkesfrågor.
(Om du vågar dig på en gissning över vilka andra fåglar som finns med i detta ljudklipp nedan mailar du oss svaret till info@thegreenwoodpecker.se. Om du dessutom har alla rätt lovar vi att skicka dig en ljudlig överraskning.)